Metamorphosys

Pantone, the self-proclaimed global authority on color, has declared “Living Coral” the color of the year for 2019. New Jersey-based Pantone picks a new color each year based on socioeconomic conditions, fashion trends, new technologies, as well as new trends in the realms of lifestyle, art, music, travel, and of course, social media.

This year, with technology and social media ever encroaching on our daily lives, Pantone thought it was the appropriate time to turn to nature and its beautiful colors.
According to Pantone, the engaging nature of living coral “welcomes” and “encourages” lighthearted activities, and its authenticity enables connection and intimacy.
Living Coral emits the desired, familiar, and energizing aspects of color found in nature. In its glorious, display beneath the sea, this vivifying and effervescent color mesmerizes the eye and mind. Lying at the center of our naturally vivid and chromatic ecosystem, Pantone Living Coral is evocative of how coral reefs provide shelter to a diverse ecosystem in the sea.
The Color of the Year selection process requires thoughtful consideration and trend analysis. To arrive at the selection each year, Pantone’s color experts at the Pantone Color Institute comb the world looking for new color influences. This can include the entertainment industry and films in production, traveling art collections and new artists, fashion, all areas of design, popular travel destinations, as well as new lifestyles, playstyles, and socio-economic conditions. Influences may also stem from new technologies, materials, textures, and effects that impact color, relevant social media platforms and even upcoming sporting events that capture worldwide attention.
Pantone color of the year has been started since 2000- until now. If we back at 4 years ago there are ultra violets in 2018, greenery 2017, rose quartz and serenity 2016 and marsala 2015.

Pantone, selaku otoritas global tentang warna, telah mengumumkan “living coral” sebagai warna ditahun 2019. Pantone yang berbasis di New jersey memiliki warna baru setiap tahunnya berdasarkan kondisi sosial ekonomi, tren model, teknologi, tren lifestyle, seni, musik, travelling dan media sosial.
Tahun ini, dengan teknologi dan media sosial yang semakin melanggar batas kehidupan sehari-hari, pantone berpikir ini adalah waktu yang tepat untuk beralih ke alam dan warna-warnanya yang indah.
Menurut pantone, sifat menarik dari Living coral adalah “welcomes” dan “encourages” kegiatan yang ringan dan keasliannya memungkinkan koneksi dan keintiman.
Living coral memancarkan aspek warna yang diinginkan, akrab dan memberi energi yang ditemukan di alam. Dalam kemegahannya, tampilan dibawah laut, warna hidup dan berbuih ini sangat memukai mata dan pikiran. Berbaring di tengah ekosistem kita yang jelas dan berwarna alami, pantone living coral sangat mengunggah bagaiamana terumbu karang menyediakan tempat berlindung bagi beragam ekosistem dilaut.
Proses pemilihan warna tahun ini membutuhkan pertimbangan yang matang dan analisis tren. Untuk sampai pada seleksi di setiap tahunnya. Parah ahli warna di pantone color institute menyisir dunia untuk mencari pengaruh warna baru. Ini dapat mencakup industri hiburan dan film dalam produksi, koleksi seni dan artis baru, model, semua bidang desain, kepopuleran, serta gaya hidup baru, gaya bermain dan kondisi sosial ekonomi. Pengaruh juga berasa dari teknologi baru, bahan, tekstur dan efek yang mempengaruhi warna, platform media sosial yang relevan dan bahkan acara olahraga yang akan datang dan menarik perhatian dunia.
Pemberian color of the year oleh pantone ini sudah dimulai sejak tahun 2000 hingga sekarang. Bila kita lihat 4 tahun belakang ada ultra violet tahun 2018, greenery 2017, rose quartz dan serenity 2016 dan marsala 2015.
https://www.metamorphosys.co.id
follow our instagram @metamorhosysid

Categories: Tips & Trick